Saturday 14 May 2011

Tahniah S.K. Taman Bukit Teratai & Tahniah Jamilah

Pelajar-Pelajar SK Taman Bukit Teratai dengan Piala Kemenangan

Jamilah Menerima Anugerah Kecemerlangan PMR 2010



Minggu ke-dua bulan Mei lepas adalah minggu yang ditunggu-tunggu oleh kami sekeluarga.

Pertamanya kerana pada hari Rabu 11 Mei 201, Akmal yang sedang belajar di Tahun Empat Sekolah Kebangsaan Taman Bukit Teratai, Ampang akan menyertai sembilan rakan-rakannya mewakili sekolah di dalam Pertandingan Tarian Sekolah-Sekolah Daerah Hulu Langat.

Hampir sebulan mereka berlatih menari di sekolah untuk menyertai pertandingan itu. Semua yang terlibat termasuk Guru Besar, guru-guru, pelatih tari, ibu-bapa dan peserta-peserta menunjukkan komitmen yang tinggi untuk mencapai kejayaan dalam pertandingan tersebut.

Maka apabila tiba hari yang ditunggu-tunggu, peserta-peserta tari SK Taman Bukit Teratai telah mencipta kejayaan besar apabila merangkul kesemua kejuaraan yang dipertandingkan di peringkat sekolah rendah, iaitu Johan Tarian Rampai, Johan Tarian Etnik dan Johan Keseluruhan.

Tahniah kepada semua penari-penari SK Taman Bukit Teratai. Tahniah juga kepada guru-guru terutamanya Cigu Zila dan Cikgu Suzana. Tahniah juga kepada jurutari yang saya tak tahu namanya, tetapi dipanggil “Kenik”.

Berita terbaharu diterima bahawa enam penari S.K. Taman Bukit Teratai telah dipilih ke Program Permata Negara. Di antara mereka termasuk adik-adik Jamilah iaitu AHMAD AKMAL (10 Tahun) dan HABIBAH (7 Tahun).

Ke-duanya pula pada hari Sabtu 14 Mei 201, pagi-pagi lagi kami telah ke Dewan Ibnu Khaldun, S.M.K. Taman Tasik, Ampang untuk menyaksikan majlis Anugerah Kecemerlangan Pelajar Sekolah bagi tahun 2010.

Jamilah adalah salah seorang daripada penerima anugerah itu di dalam kategori Pelajar terbaik PMR 2010 dengan meraih 8A.

Tahniah dan syukur. Terima kasih kepada kepada guru-guru yang mengajar Jamilah, termasuk juga Pengetua, Puan Zaini Mohd Zain dan Guru Kokurikulum, Cikgu Tukinah yang menggalakkan Jamilah cemerlang di dalam bidang pelajaran dan nyanyian.



1 comment:

  1. Tak nampak sangat kat mana Akmal. ANyway, Akmal macam professional. Tahniah!!!
    Baby Diapers TUJOURS "A" promo!!

    ReplyDelete