Sunday 29 May 2011

Periksa, periksa, periksa!!!

Tiga minggu kebelakangan ini adalah minggu pepriksaan bagi Jamilah.

Peperiksaan penggal persekolahan SMK Taman Tasik bermula dari 2 Mei hingga 19 Mei 2011. Sememangnya peperiksaan perlu untuk menilai tahap penerimaan pelajaran yang diberikan oleh guru. Sekurang-kurangnya memberi peluang kepada kita memperbaiki apa yang kurang. Insya Allah keputusannya dijangka baik.

Kemudian diikuti pula oleh peperiksaan vokal Tahap 3 di Singing Shop, Amcorp Mall, Petaling Jaya. Berkat asuhan oleh gurunya, Ludwig Walet Medrano dan Loardes (orang Filipina), Jamilah melaluinya dengan penuh yakin.

Pada 28 Mei 2011, Jamilah memasuki peperiksaan vokal Gred 7 yang dijalankan oleh Guild - The Australian Public Music and Speech Examination Board. Peperiksaan ini diiktiraf oleh JPA. Jamilah menyanyi empat lagu untuk peperiksaan ini iaitu "I dreamed a dream", "If I ain't got you", "One Moment in Time" dan "Can this be love".

Daripada apa yang diberitahu, pemeriksa Guild "terpesona" dengan nyanyian Jamilah. Harap-harap Jamilah mendapat markah yang baik.

Dalam pada itu, adik-adik Jamilah, Akmal (10 tahun) dan Habibah (7 tahun) terpilih ke Kem Permata Seni tari di Hotel Flamingo Ampang dari 29 Mei hingga 4 Jun 2011. Mereka akan membuat persembahan di Seri Perdana pada pertengahan bulan Jun ini.


Latihan di rumah untuk hadapi periksa vokal gred 7


Dalam sibuk periksa sempat buat persenbahan di Putrajaya

No comments:

Post a Comment