Monday 1 February 2010

Rakaman Lagu-Lagu Keroncong Baru

Pencipta lagu prolifik, Tuan Hj. Mahzan Manan masih aktif mencipta lagu-lagu untuk memperkaya seni muzik tanah air. Lagu-lagu ciptaan beliau banyak memenangi anugerah-anugerah dan sayembaya di dalam negara.

Hj. Mahzan adalah seorang pencinta muzik keroncong sejak dari zaman remaja beliau lagi. Tidak hairanlah beliau banyak mencipta dan menyimpan beribu lagu-lagu keroncong baru, cuma menanti penyanyi yang sesuai untuk menyanyikan lagu-lagu ciptaan beliau.

Jamilah berbesar-hati dipilih oleh Hj. Mahzan untuk merakamkan dan menerbitkan album lagu-lagu keroncong ciptaan baru beliau. Dua buah lagu bertajuk "Putrajaya" dan "Senyuman Mesra" sudah siap dirakamkan, manakala 10 buah lagu lagi sedang di dalam proses untuk dirakamkan.

Apabila siap kelak Malaysia boleh berbangga akhirnya kita mempunyai album keroncong beridentiti kita sendiri dan diusahakan sepenuhnya oleh kita.

Harapan kami semoga ada pihak yang bermurah hati menaja penerbitan album ini. Kepada yang berminat boleh menghubungi Hj. Mahzan Manan Tel. 012-3369904.

No comments:

Post a Comment