Tuesday 29 November 2011

Musim Cuti Sekolah

Bulan November dan Disember setiap tahun sangat dinanti-nantikan oleh kanak-kanak sekolah kecuali yang masih menduduki peperiksaan SPM.

Bagi Ahmad Akmal (10 Tahun) dan Habibah (7 Tahun) bukannya masa untuk berehat menonton TV atau bermain komputer. Seawal jam 10 pagi mereka perlu berada di Hotel De Palma, Ampang sehingga jam 10 malam untuk sesi latihan tarian bersama-sama anak-anak Permata Seni Tari yang lain. Namun keriangan terpancar di wajah mereka setiap kali kami mengambil mereka pulang. Terima kasih kepada JKKN dan guru-guru pelatih PST yang melatih dan menjaga anak-anak kami dengan sangat baik

Khabarnya anak-anak Permata Seni Tari menjalani latihan intensif untuk tiga persembahan besar yang akan diadakan pada awal bulan Disember ini. Kemuncak persembahan mereka adalah Festival Kanak-Kanak Antarabangsa yang akan diadakan di KLCC pada 10-12 Disember ini.

Pada hari Sabtu 26 November lepas ibu-bapa anak-anak Permata Seni Tari dijemput menonton preview persembahan anak-anak mereka bersama Ketua Pengarah JKKN, Datuk Norliza Rofli.  Di akhir persembahan diumumkan bahawa Habibah dipilih sebagai Penari Kanak-Kanak Perempuan Terbaik.



Di samping itu Jamilah terus mendapat undangan menyanyi. Pada hari Rabu 23 November Jamilah membuat persembahan nyanyian di Majlis Penutup KIK Kementerian Pelajaran Malaysia di Hotel Blue Wave shah Alam manakala pada hari Isnin 28 November pula Jamilah membuat persembahan secara live di rancangan Selamat Pagi Malaysia RTM1.



1 comment: