Friday 15 April 2011

E-Mail dari seorang Pensyarah

Assalamualaikum Jamilah

Saya terjumpa youtube nyanyian adik Jamilah ni dan donlod beberapa klip/mp3 utk didengar ketika drive dan buat kerja.

Nasihat saya, jaga pelajaran dan kalau boleh tak perlu masuk AF kerana program tu glamer saja dan anda akan sibuk utk melayan program2 mereka.

Maintain dgn apa yg ada sekarang. Harus patuh dgn nasihat org tua. Kepada ayah anda, En ABu Bakar, syabas kerana didikan dan Tuan bersyukor dgn bakat kurnian suara olehNya kepada anak Tuan. Bandingkan dgn Siti, pada saya Jamilah jauh lebih bagus, mewakili penyanyi2 hebat terdahulu seperti Sharifah Aini, Rafeah Buang, Sanisah Huri. Tak perlu utk memperkenalkan diri ke kaca tv.

Mungkin tak perlu jadi glamer spt bebudak AF dan Siti. Biar la menjadi "well kept secret" bakat adik Jamilah. Yg penting hidup bebas, ceria dan selesa dgn apa yg ada sekarang.

Saya harap permata suara ini akan terus menyumbang suasana merdu di telinga saya berbanding dgn kualiti suara penyanyi yang semakin merundum yg terdapat dipersada seni skrg.

Doakan Jamilah sentiasa dilindungiNya, terus improve kualiti nyanyian, Sentiasa jaga diri dan nama keluarga.

Peminat Suara Jamilah
Pendidik IPTA

2 comments:

  1. Saya sangat setuju dengan pendapat Pendidik IPTA. Be your self dan lebih baik tidak usah ikut-ikutan "mainstream" industri musik yang glamour, kalau terjun kesitu mungkin Jamilah bisa go International tapi keistimewaan/bakat alami/keunikan Jamilah mungkin bisa sirna atau larut dan mungkin banyak penggemar setia yang merasa ditinggalkan...; ini hanya sekedar pendapat dari saya. -mt-

    ReplyDelete
  2. Saya juga bersetuju. Menongkah arus itu lebih baik daripada membiarkan diri dihanyutkan air. Terima kasih kepada DSuarang atas pautan ke blog ini.

    Saya pernah mendengar tentang adik Jamilah dari sahabat blogger saya, Zulkifli dari grup Dewangga Sakti.

    ReplyDelete